Μπορεί η Μέση Ανατολή να παίρνει κυριολεκτικά φωτιά και ο πόλεμος στην Ουκρανία να συνεχίζεται, οι προσπάθειες όμως της Ελλάδας να ανακτήσει τη χαμένη προηγούμενη δεκαετία θα πρέπει να είναι συνεχής. Το ζήτημα που έχει εκ των συνθηκών αλλά και εκ πολιτικής πεποιθήσεως η κυβέρνηση Μητσοτάκη να αντιμετωπίσει είναι να συνδυαστεί η ενίσχυση της οικονομίας με την αύξηση του προς διάχυση πλούτου, με τη συγκρότηση και τη διάρθρωση ενός νέου κράτους.

Εκτός της έκδηλης μεταπολεμικά και μεταπολιτευτικά κομματοκρατίας, αλλά και διαδοχικών στρεβλώσεων ή της διαφθοράς που κάνουν το κράτος, τη διοίκηση και τη λειτουργία του δημοσίου τομέα, κεντρικού και περιφερειακού, αναποτελεσματικά. Σε μια διεθνή συγκυρία για τη Δύση που προκρίνονται η εθνικοποίηση των δομών της διακυβέρνησης και η επιστροφή των μονάδων, των πυρήνων και των «εργαλείων» παραγωγής και ανάπτυξης εντός της εθνικής επικράτειας, πολύ ορθά το υπουργείο Εσωτερικών, ως αρμόδιο για τη διοίκηση και την κρατική λειτουργία, έχει αναλάβει πολύ συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία. Σύμφωνα με αυτή και στη βάση των σχετικών ανακοινώσεων της αρμόδιας υπουργού Νίκης Κεραμέως θα υπάρξουν από εδώ και εμπρός πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις και διαγωνισμοί για να αναλάβει κάποιος/α ανώτερες διοικητικές θέσεις στον δημόσιο τομέα ή τους σχετιζόμενους οργανισμούς ή νοσοκομεία.

Οι προϋποθέσεις σε επίπεδο τυπικών προσόντων και προπάντων η απαραίτητη προηγούμενη εμπειρία θα δώσουν αυξημένης αξιοπιστίας κριτήρια στη διοίκηση των κρατικών υπηρεσιών. Η τετραετής θητεία αντίστοιχα που θα προβλέπεται, με αντικειμενική και πολύπλευρη αξιολόγηση σε ετήσια βάση, δίνει το στίγμα του περιβάλλοντος που υπάρχουν σχεδιασμός και αποφασιστικότητα να δημιουργηθεί.

Το όλον πλαίσιο θα πρέπει να τύχει ιδιαίτερης συζήτησης, συναίνεσης και ανταλλαγής προτάσεων με την αντιπολίτευση, αξιωματική και ελάσσονα, εντός και εκτός Κοινοβουλίου προκειμένου η Ελλάδα να αποκτήσει επιπλέον θεσμική επάρκεια και αξιοκρατία. Σημειωτέον ότι με τα ειωθότα μέχρι και σήμερα τέτοιες θέσεις κατείχαν, χωρίς ουσιαστικά αξιολόγηση και προϋποθέσεις ως προς τα τυπικά προσόντα, πρόσωπα που σχετίζονταν με τα κόμματα διακυβέρνησης, συμμετέχοντα ατυχώς ως προς την προτίμηση των πολιτών σε εκλογικές λίστες, αποκτώντας όμως το προνόμιο χαριστικώς να αναλαμβάνουν ανώτατη υπηρεσία σε κρατικές δομές ως μορφή αποζημίωσης ή αντιπαροχής για τον κόπο τους και τη φιλοδοξία τους να συμμετέχουν σε κομματικά ψηφοδέλτια.

Αποτελεί κορυφαία γραφικότητα του συστήματος, που δείχνει και την κατάσταση της χώρας, το γεγονός ότι ιδιοκτήτης βουλκανιζατέρ ανέλαβε διοικητής νοσοκομείου. Παράλληλα το έλλειμμα οποιασδήποτε ουσιαστικής αξιολόγησης των διοικητικών προϊσταμένων στην ιεραρχική δομή των κρατικών υπηρεσιών συνήθως καλυπτόταν από τη συνεργασία που θα είχε με τους κομματικούς συνδικαλιστές ή τη «συναίνεση» στη βάση προσωπικών ρουσφετιών και εξυπηρετήσεων που θα δημιουργούσε, ταυτόχρονα, με τους συνδικαλιστές των άλλων κομμάτων.

Εαν όλα αυτά αποτελέσουν παρελθόν, όπως είναι η εντολή του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη, μετά και την αναμενόμενη ψήφιση του νόμου Κεραμέως, μπορεί και να υπάρξει αισιοδοξία ότι ένα νέο κράτος δρομολογείται. Γιατί η φιλοδοξία ενός νέου κράτους προϋποθέτει έναν νέο θεμελιώδη νόμο για τη λειτουργία του. Και ο νόμος Κεραμέως περί της διοικήσεως των κρατικών υπηρεσιών έρχεται να συμπληρώσει μια πρωτόγνωρη διαδικασία της θητείας του Μ. Βορίδη στο ίδιο υπουργείο, όπου για πρώτη φορά την προηγούμενη άνοιξη διενεργήθηκε πανελλήνιος διαγωνισμός για την κάλυψη των οργανικών θέσεων που προβλέπονταν στην κεντρική διοίκηση του κράτους, στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση και τους εποπτευόμενους φορείς του Δημοσίου, με κριτήρια πρόσληψης ΑΣΕΠ.

Δημοσιεύτηκε στην Απογευματινή στις 12/10