του Νίκου Σίμου

Τώρα που κάθισε ο κουρνιαχτός από όσα είχε πεί περί ελληνικής Επαναστάσεως ο κ. Νίκος Δήμου είναι ίσως σκόπιμο να παραθέσουμε κάποια επιχειρηματολογία σε βάρος αυτής της έξαρσης που παρατηρείται από «προοδευτικούς». οι οποίοι θέλουν να ξαναγράψουν την ελληνική Ιστορία. Προφανώς δεν είναι τυχαίο ότι παρόμοιες θέσεις  προέρχονται από αυτόκλητους εκπροσώπους είτε αριστερών αντιλήψεων είτε άκρατου νεοφιλελευθερισμού. Και δεν το λέω τυχαίως.

Θα θυμίσω –πέραν των κατά καιρούς εμπνεύσεων της κ. Ρεπούση-  τηλεοπτικό ντοκυμανταίρ το οποίο αλλοίωνε, μεταξύ άλλων, τον χαρακτήρα της Ελληνικής Επανάστασης, μια και, κατά την καινοφανή θεωρία, δεν επρόκειτο για απελευθερωτικό αγώνα, αλλά για εξέγερση αποτίναξης του ...φορολογικού ζυγού των Τούρκων! Προφανώς κάποιος Τούρκος ... Στουρνάρας εκείνη την εποχή  έκανε στους συμπατριώτες μας δύσκολη τη ζωή...

Όμως ανεξαρτήτως του ποια πραγματικά είναι η Ιστορία κάθε έθνους και πως διδάσκεται αυτό που πρέπει να  τονισθεί είναι ότι καμμία Ιστορία στον κόσμο δεν στερείται, ασφαλώς και του μυθολογικού της στοιχείου. Αυτοί οι μύθοι είναι που συμβάλλουν και στη σφυρηλάτηση των εθνικών συνειδήσεων, από τις μικρές ήδη ηλικίες. Κατά συνέπεια, οποιαδήποτε απόπειρα γραφής εκ νέου της Ιστορίας, ενέχει τον κίνδυνο της παραποίησής της, διότι, ακόμη και οι μύθοι πρώτα βασίζονται σε αληθινά στοιχεία και στη συνέχεια κάποιες υπερβολές στη προφορική, κυρίως, αφήγηση της Ιστορίας,  τους ανάγει σε ιστορικούς μύθους. 

Και η Ιωάννα της Λοραίνης διδάσκεται στα γαλλικά σχολεία και έχει μάλιστα αγιοποιηθεί, αλλά δεν βγήκε κάποιος αντίστοιχος του κ. Δήμου ή της κ. Ρεπούση να αμφισβητήσει τη συγκεκριμένη Ιστορία. Όλοι οι λαοί, επί πραγματικών γεγονότων βασίζουν ενδεχομένως κάποιες ιστορικές υπερβολές, ειδικώς όμως περί Ελλάδος καλύτερα θα ήταν να ανατρέξει όποιος επιχειρεί καινοφανείς θεωρίες στα Ημερολόγια του Πουκεβίλλ, του Γάλλου προξένου στην Αυλή του Αλή Πασά, για να δει ποια είναι ακριβώς η ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης. Και επιπλέον να δει μέσα από τα Ημερολόγια αυτά ποια υπονόμευση έκαναν στους εξεγερθέντες Έλληνες και υπέρ των Τούρκων οι σύμμαχοι εκείνοι στους οποίους, σύμφωνα με κάθε αμφισβητία, οφείλουμε την απελευθέρωσή μας, ελέω Ναυαρίνου.
Θα μπορούσαμε επίσης, με τη λογική ότι τα πάντα είναι μύθος από αυτά που διδάσκονται ως Ιστορία  οι Ελληνόπαιδες, να αμφισβητήσουμε τα ευρήματα του... Σλήμαν επειδή έγραψε ένα μύθο για την Τροία ο ενορατικός και μάλλον τυφλός Όμηρος!!

Κάτι τελευταίο. Επειδή κ. Ρεπούση είπε ότι οι παρελάσεις είναι «εφεύρεση»  του Μεταξά, από έναν ιστορικό έχει κανείς περισσότερες απαιτήσεις διότι, σε μία γκάφα να υποπέσει κανείς μετά δεν θα πιστεύει τις θεωρίες του. Όπως μας πληροφορούν εφημερίδες της εποχής, το 1921 γιορτάστηκαν με παρελάσεις  μαθητικές τα 100 χρόνια από της Επαναστάσεως!!