Ο πίνακας που κρέμεται στο γραφείο του πρωθυπουργού, κ. Αλέξη Τσίπρα, απεικονίζει δύο ταύρους, «μούρη με μούρη». Μοιάζουν πανέτοιμοι για μια μεγάλη μονομαχία που κανείς δεν ξέρει πότε θα αρχίσει. Άλλοι πάλι βλέπουν υποχωρήσεις και αποχωρήσεις εκατέρωθεν...

Το έργο αυτό, τυπώθηκε σε αμέτρητες ελληνικές και ξένες εφημερίδες, ενώ έπαιξε σε κοντινά και μακρινά πλάνα στην τηλεόραση και το διαδίκτυο.  Εγινε σήμα κατατεθέν της προεκλογικής περιόδου, καθώς ο κ. Τσίπρας έδινε όλες του τις συνεντεύξεις με φόντο τους δύο ταύρους. Η εντύπωση που προκάλεσε ήταν έντονα θετική τόσο από τα μέσα, όσο και από τους σχολιαστές. Ονομάζεται «FIGHT OMEGA» και το υπογράφει ένας από τους πιο περιζήτητους Σύγχρονους Ελληνες εικαστικούς: ο Κωστής Γεωργίου.

Στο παρελθόν, άλλα έργα του με ταύρους, αγοράζονταν μανιωδώς από χρηματιστές, μιας και τους θύμιζε τη δύναμη του bull market.  Οι τιμές άγγιζαν συνήθως τις 7.000, 10.000 και 15.000 ευρώ. Eμποροι, συλλέκτες και επενδυτές στην αγορά τέχνης, σε Αθήνα, Κύπρο, Λονδίνο, παρακολουθούν την πορεία των έργων του στη δευτερογενή αγορά, και τις δημοπρασίες,  ενώ ο ίδιος, αποτελεί πρώτο όνομα στις επιλογές των διεθνών γκαλερί. Εφάμιλλα έργα από την ενότητα με τους Ταύρους, θα έχουν μελλοντικά ακόμη πιο μεγάλη αξία μεταπώλησης, και δεν αποκλείεται να δούμε μια ξαφνική υπερπφοσφορά το προσεχές διάστημα στα salerooms των οίκων. Όπως εξηγεί παρακάτω ο κ. Γεωργίου στη συνέντευξη που παραχώρησε στην «Ε», το «FIGHT OMEGA» ήταν καθαρά προσωπική επιλογή του πρωθυπουργού και έγινε με ανάθεση.

Από την πρώτη κιόλας ημέρα που πέρασε το κατώφλι στο γραφείο του κ. Τσίπρα, Έλληνες, ξένοι συνεργάτες, φίλοι από την Ευρώπη, την Αμερική ακόμη και από την Κίνα τηλεφωνούσαν στον κ. Γεωργίου για να επιβεβαιώσουν ότι εκείνος ο πίνακας που ήταν αναρτημένος πίσω από τον πρωθυπουργό ήταν πράγματι δικό του έργο!  
 
Κύριε Γεωργίου, πώς έφτασε να επιλέξει ο πρωθυπουργός το δικό σας έργο;
 
Ο Αλέξης Τσίπρας και το επιτελείο του αναζητούσαν αρκετό καιρό, απ' ότι γνωρίζω, ένα έργο ανάλογο με το προφίλ και τη δυναμική του πρωθυπουργού για το προσωπικό του γραφείο στην πλατεία Κουμουνδούρου. Προτάσεις όπως αντιλαμβάνεστε υπήρξαν και από πολλούς άλλους καλλιτέχνες. Η  γκαλερί αγκάθι και ο Γιώργος Καρτάλος που με εκπροσωπεί,  υπήρξε ο ενορχηστρωτής.  Οι ταύροι είναι μια εικόνα που ταίριαζε στο προφίλ που αναζητούσε  ο Αλέξης Τσίπρας. Ετσι, με κάλεσε να εμπνευστώ από την περιρρέουσα πολιτική ατμόσφαιρα και να δημιουργήσω ένα έργο για εκείνον με ταύρους, που του άρεσαν πολύ ως ιδέα. Ανταποκρίθηκα στην προτίμησή του για την δουλειά  μου και δημιούργησα το  "FIGHT OMEGA" Τοποθέτησα δυο ταύρους να στέκονται αντικριστά,  έτοιμους να αλληλοσυγκρουστούν. Νομίζω ότι η σημειολογία είναι ξεκάθαρη. Το έργο, όπως το  βλέπετε, έχει μια υφέρπουσα εκρηκτική ηρεμία. Νοιώθεις ότι την επόμενη στιγμή όλα είναι πιθανά. Αρεσε στον πρωθυπουργό και  έγινε αποδεκτό με πολύ καλά σχόλια γενικώς και από τους συνεργάτες του.
 
-Δεχτήκατε κριτική για το «FIGHT OMEGA»;
Γενικώς, η αντίδραση του κοινού αλλά και των παραγόντων του εικαστικού χώρου ήταν  θερμή. Το έργο που εκτίθεται σε δημόσια θέα είναι φυσικό να δέχεται κριτική.  Είμαι όμως σε θέση να έχω μια αρκετά πλήρη εικόνα για το πως καταγράφηκε  ή έκθεση του FIGHT OMEGA στην κοινή θέα  και  πόσο θετική υπήρξε προς πάσα κατεύθυνση.
 
-Τι άνθρωπος είναι ο κ. Τσίπρας;
Ο Αλέξης Τσίπρας είναι ένας ζεστός άνθρωπος και μπορώ να πω ότι μεταξύ μας δημιουργήθηκε μια καλή σχέση φιλίας και αλληλοσεβασμού.
 
-Πως κρίνετε τη νέα κυβέρνηση  και τι έχετε αποκομίσει από όλες αυτές τις διαπραγματεύσεις... διαρκείας;
 Η νέα κυβέρνηση προσπαθεί να επαναφέρει κάποια μορφή αξιοπρέπειας, που επλήγη ανεπανόρθωτα από τους δανειστές μας κατά την περίοδο του οικονομικού Αρμαγεδώνα. Όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας από εμάς, στην πατρίδα μας συνέβησαν τέρατα και σημεία γεγονός που καθιστά κάθε προσπάθεια,  έστω και κάποιας στοιχειώδους ισορροπίας, εξαιρετικά δύσκολη. Το χρέος είναι τρομακτικά δυσανάλογο σε σχέση με τις δυνατότητές μας . Είναι γιγάντιο και εμείς όλοι οι Έλληνες τσακιζόμαστε  στο μάτι ενός πρωτοφανούς και φοβερού κυκλώνα. Αδυνατώ να κατανοήσω πώς είναι δυνατόν να υπάρξει πάλι δυνατότητα  επαναφοράς στον κόσμο της αξιοπρέπειας και της ανάπτυξης. Βρισκόμαστε στη δίνη των αριθμών και των ανεξιχνίαστων πολιτικών σκοπιμοτήτων. Ζαλισμένοι και ανάδελφοι, φορείς "αμαρτημάτων" και ασθενειών ενός παρελθόντος σταλαγμένου στο ψέμα και τη μικροπολιτική. Σε περιβάλλον εχθρικό, γεμάτο ακραία και πρωτοφανή φαινόμενα. Άβουλοι θεατές σε τοπίο σκληρό  και αποκρουστικό που τον λόγο και την ζωή κατέχουν οικονομιστές και ιδρυματικοί εγκέφαλοι, οι οποίοι βασιλεύουν  μεθυσμένοι από   εξουσία και άκρατη  αλαζονεία  υφαίνοντας   χάος. Ζούμε ένα μεγάλο δράμα και στο βάθος πόλεμος.... Φοβάμαι ότι η Ευρώπη είναι έτοιμη να επαναλάβει τα λάθη του παρελθόντος της.
 
-Αν οδηγηθούμε σε πιστωτικό γεγονός τι επίπτωση θα έχει για την αγορά τέχνης;
Αν συμβεί κάτι τέτοιο,  που δε το βρίσκω πιθανό, θα αποτελέσει τη χαριστική βολή όχι μόνο για την αγορά τέχνης αλλά και για όλο το φάσμα της πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής ζωής του τόπου. Τότε θα δούμε την πραγματική εικόνα της κόλασης. Μέχρι στιγμής βρισκόμαστε στον προθάλαμο.....
 
-Τι σας ενόχλησε περισσότερο την περίοδο της κρίσης;
Η πρωτοφανής κρίση στην Ελλάδα έφερε στην επιφάνεια προβλήματα και παθογένειες της Ελληνικής κοινωνίας  που ήταν "θαμμένες" επιμελώς μέσα στην ψεύτικη ευμάρεια και την "θαλπωρή" του χρήματος που "έρεε" με περισσή ευκολία από τις τράπεζες προς όλους μας. Με συγκλόνισε όμως η βαθιά ανθρωπιστική κρίση που ακολούθησε στη συνέχεια. Η ανέχεια, η φτώχεια και γενικώς η  βύθιση του βιοτικού επιπέδου σε  εξαιρετικά ανησυχητικά επίπεδα δημιούργησε ακραίες συμπεριφορές σε όλες σχεδόν τις Ελληνικές οικογένειες. Μέσω του φόβου που εν σοφία επέβαλλε το διεθνές οικονομικό ιερατείο και υιοθέτησε απερίσκεπτα η πολιτική εξουσία, επήλθαν τρομερές αλλοιώσεις  στον χαρακτήρα  των Ελλήνων  και έλκη που μόλυναν καθολικά τον κεντρικό κορμό της Ελληνικής κοινωνίας. Είδαμε παιδιά νηστικά, νεόπτωχους να αναζητούν τροφή στα σκουπίδια, γέροντες να εκλιπαρούν για μερικά ευρώ. Έντρομοι παρακολουθήσαμε σκηνές φρίκης σε σπίτια τραγικά και ανθρώπους να ζουν κάτω από άθλιες  συνθήκες δίχως ρεύμα. Δεχθήκαμε ακραίο κοινωνικό bullying και χυδαία κριτική από διεθνή μέσα μαζικής επικοινωνίας. Μας είπαν τεμπέληδες, ενώ με βάση τα στοιχεία τους δουλεύουμε περισσότερο από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. Μας είπαν διεφθαρμένους ενώ εκείνοι διαφθείρουν ασύστολα, κρυμμένοι  πίσω από τη δύναμή τους. Εκείνο που με τρόμαξε όμως περισσότερο είναι η σταδιακή μετάλλαξη που επήλθε  στη ψυχή και στην συμπεριφορά του Έλληνα της κρίσης. Έκπληκτος παρακολουθώ την αναλγησία με την οποία η Ελληνική κοινωνία αποδέχεται τη ρουφιανιά και την κατάδοση που έχει βαφτιστεί Εθνική αναγκαιότητα. Αυτό θα διδάξουμε στα παιδιά μας; καταδώστε και με τα λύτρα της ντροπής πηγαίνετε να σπουδάσετε; Να ζήσετε; να κάνετε οικογένεια; Ντρέπομαι και προσβάλλομαι βαθύτατα από αυτή την νέα τάξη πραγμάτων. Είναι δουλειά της πολιτείας να επιβάλλει την τάξη. Ελπίζω η νέα κυβέρνηση να μην υποπέσει στην παγίδα της συνέχισης των συνθηκών τρόμου που επέβαλε στους Έλληνες η προτεσταντική ελίτ. Πήρε εντολή,  εκτός όλων των άλλων, να επαναφέρει τους πολίτες της σε περιβάλλον ανθρώπινο καταργώντας τους εφιάλτες και τις αγκυλώσεις που ξερίζωσαν κάθε ανθρώπινη και ευαίσθητη πτυχή από την ψυχή του Έλληνα.
 
 

ΥΠΟΒΙΒΑΣΤΗΚΕ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

 
Για τον Κ. Γεωργίου, το πλήγμα που υπέστη ο εικαστικός  χώρος είναι βαρύτατο. Ο σύγχρονος Ελληνας εικαστικός, θεωρεί πως έχει δεχθεί την μεγαλύτερη οικονομική καθίζηση σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο τομέα, κάτι που δεν δίστασε να... γνωστοποιήσει και στον ίδιο τον πρωθυπουργό.
 
-Δεδομένης της σημερινής κατάστασης στην ελληνική αγορά τέχνης, ποια μεγάλη αλλαγή θα θέλατε να συμβεί στον κλάδο;
Η Ελληνική αγορά τέχνης υποβιβάσθηκε έντονα την περίοδο της κρίσης. Όπως αντιλαμβάνεστε, σε ένα τόσο δυσοίωνο οικονομικό τοπίο ποιος θα αποφάσιζε να προβεί σε αγορά έργων τέχνης; Αν δε αυτό συνδυαστεί και με το όχι και τόσο καλό κλίμα στην αγορά τέχνης διεθνώς, καταλαβαίνετε την δεινή θέση στην οποία έχουν βρεθεί όσοι ασχολούνται με την τέχνη και ιδιαίτερα οι δημιουργοί. Το έκανα ήδη γνωστό και στον πρωθυπουργό στην κατ' ιδίαν κουβέντα μας,  αποφεύγοντας  κάθε "συντεχνιακή"  λογική. Όσον αφορά στην ερώτηση αν ελπίζω σε κάποια αλλαγή στο χώρο,  απαντώ το εξής: θυμάται ποτέ κανείς να υπήρξε οποιαδήποτε συμπαράσταση στο εικαστικό γίγνεσθαι; ουδέποτε και από κανέναν κρατικό παράγοντα τουλάχιστον. Με βάση λοιπόν τα μέχρι τώρα δεδομένα και λαμβάνοντας υπ' όψιν και  την σκοτεινιά της τελευταίας κρισιακής περιόδου, είμαι επιφυλακτικός.
 
-Ποια είναι η αίσθησή σας για τον νέο υπ. Πολιτισμού;
Πιστεύω ότι επειδή γνωρίζει καλά τον χώρο της τέχνης,  θα βρει κάποιο τρόπο να διορθώσει κάποιες ακραίες στρεβλώσεις.   Εδώ θα μου επιτρέψετε να σας κάνω γνωστό αυτό που ίσως λίγοι μόνον γνωρίζουν: οι εικαστικοί δεν έχουν ιατροφαρμακευτική κάλυψη αν τύχει και δεν έχουν προσληφθεί σε κάποιο οργανισμό, σχολείο ή οποιαδήποτε υπηρεσία. Αν λοιπόν ένας εικαστικός είτε  ακουσίως είτε εκουσίως  ιδιωτεύει, δεν έχει δικαίωμα στη φαρμακευτική περίθαλψη εκτός νοσοκομείου. Βρίσκεται στο έλεος του Θεού, αυτός και τα παιδιά του. Αντιθέτως θεωρείται ελεύθερος επαγγελματίας  με ό,τι σημαίνει αυτή η ιδιότητα. Πρέπει να γίνει τοις πάσι γνωστό ότι  καλλιτέχνης δεν είναι παρίας ούτε κάποιος γραφικός τεμπέλης που ανακατεύει  χρώματα και πουλάει γενικώς τρέλα. Αντιθέτως!  Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του πολιτισμού και της εξέλιξης κάθε σύγχρονης κοινωνίας που σέβεται το παρελθόν της και τιμάει το μέλλον της. Αλίμονο στα έθνη που δεν  "επένδυσαν" στους φορείς του δημιουργικού τόξου που  οικοδομεί τον πολιτισμό .... Το να προστατεύονται  όλοι ανεξαιρέτως οι πολίτες είναι καθήκον της πολιτείας. Χωρίς διακρίσεις και διλήμματα. Ο δημιουργός γενικά πρέπει να απολαμβάνει την προστασία του κράτους με σεβασμό και αποδοχή για τον ρόλο και τη συνεισφορά του στην τέχνη και τον πολιτισμό. Η πολιτεία οφείλει  να τον υποστηρίξει πάση θυσία, ιδιαιτέρως σε αυτήν την περίοδο που το Ελληνικό BRAND NAME έχει βρεθεί στο Ναδίρ.
 
 -Είστε καθόλου αισιόδοξος ως προς την πορεία του ελληνικού χρηματιστηρίου τέχνης;
 Νομίζω ότι υπάρχει και μια θετική εξέλιξη όσον αφορά τις τιμές των έργων την παρούσα στιγμή. Οι αξίες των έργων άρχισαν να αποκτούν μια ισορροπία έναντι των υπερβολών του παρελθόντος.  Έτσι έργα μεγάλης εικαστικής αξίας μπορεί να τα βρει- όποιος έχει ακόμη την δυνατότητα- σε καλές τιμές. Εδώ επιβάλλεται  να κάνω μία διευκρίνηση: Τα έργα πολλών συναδέλφων υπερεκτιμήθηκαν έντονα, με αποτέλεσμα να γίνουν στρεβλώσεις στο εικαστικό τοπίο. Επομένως,  το έργο ενός γνωστού Έλληνα καλλιτέχνη έφτασε να πωλείται πολύ ακριβότερα από το έργο ενός ξένου που είχε υπερπολλαπλάσια  παρουσία και "γιγάντια" δράση στα διεθνή εικαστικά κέντρα και κατ' επέκταση τιμές κατοχυρωμένες σε διεθνή χρηματιστήρια τέχνης. Ίσως και εξ αιτίας αυτής της στρέβλωσης  η παρουσία των Ελλήνων καλλιτεχνών να είναι ελάχιστη στα εκτός συνόρων δρώμενα και η συμμετοχή τους στη διαμόρφωση των αξιών στον διεθνή τομέα της τέχνης σχεδόν ανύπαρκτη.