Κατάργηση αρχαίων-θρησκευτικών: Επικίνδυνες ιδεοληψίες σε δύσκολους καιρούς
Πολύ πρόσφατα μερικές δεκάδες Πανεπιστημιακοί πρότειναν να καταργηθεί η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στις δύο πρώτες τάξεις του Γυμνασίου και το μάθημα να ενταχθεί απευθείας στην Γ΄ Γυμνασίου με παράλληλη αύξηση της διδασκαλίας των νέων Ελληνικών . Τα επιχειρήματα που προέβαλαν οι συγκεκριμένοι πανεπιστημιακοί-ευτυχώς μικρή μειοψηφία στο σύνολο των συναδέλφων τους-θα μπορούσαν να συζητούν σε μια ημερίδα ειδικών. Ωστόσο αρκετά από αυτά για μας τους «μη ειδικούς» είναι από περίεργα ως εξοργιστικά. Όπως για παράδειγμα ότι «νοθεύεται το γλωσσικό αίσθημα των παιδιών που κάνουν διαρκώς αυθαίρετες αναγωγές και συγκρίσεις με την αρχαία και μάλιστα με την αττική γλώσσα, που είναι τόσο απομακρυσμένη από τη σύγχρονη γλώσσα. Αυτό πλήττει ακόμη περισσότερο τους πολλούς αλλόγλωσσους μαθητές που φοιτούν στο ελληνικό σχολείο και δεν έχουν γλωσσικό αίσθημα όσον αφορά τη νεοελληνική, αλλά και μαθητές που προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα.».
Πριν μερικούς μήνες είχε ανακινηθεί ζήτημα και για το κατά πόσο το μάθημα των θρησκευτικών πρέπει να συνεχιστεί με την σημερινή του μορφή (θαρρείς κι αυτό είναι το σημαντικότερο ζήτημα της Ελληνικής Παιδείας σήμερα). Ευτυχώς, με δυναμική παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου και καθοριστική του πρωθυπουργού, το ζήτημα αφέθηκε να συζητηθεί στο μέλλον.
Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, στη γειτονική Τουρκία φουντώνει με την βοήθεια του επίσημου Τουρκικού κράτους ένα ανθελληνικό και αντιχριστιανικό κύμα που πριν από λίγα εικοσιτετράωρα μετουσιώθηκε και σε ένα ογκωδέστατο συλλαλητήριο με αίτημα την μετατροπή του ιστορικού Ναού της Αγίας Σοφίας από μουσείο που λειτουργεί σήμερα σε...τζαμί! «Ας σπάσουν οι αλυσίδες να ανοίξει η Αγία Σοφία» ζητωκραύγαζε το συγκεντρωμένο πλήθος που στην πλειοψηφία του αποτελείτο από «Γκρίζους Λύκους» αλλά όχι μόνο. Την ίδια ώρα συγκεντρώνονται για το σκοπό αυτό εκατομμύρια υπογραφές , όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν οι πρωταγωνιστές του ανόσιου εγχειρήματος. Ενώ στην Θράκη οι εγκάθετοι της Άγκυρας δίνουν μάχη για να αποτρέψουν τα μουσουλμανόπαιδα απ΄ ότι έχει σχέση με τα Ελληνικά γράμματα.
Το ερώτημα είναι , αν στην παρούσα συγκυρία, το να ανοίγουν θέματα όπως η αλλαγή διδασκαλίας των θρησκευτικών ή η κατάργηση των Αρχαίων στις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου, όταν σε άλλες χώρες, γίνονται κτήμα όλο και περισσότερων μαθητών εξυπηρετεί –και ποίες-σκοπιμότητες. Γιατί προσωπικά αδυνατώ να πιστέψω ότι ειδικά σήμερα αποτελεί προϊόν απλής ιδεοληψίας η απλής αφέλειας. Όπως και οι φωνές που ακούγονται για κατάργηση των παρελάσεων και της προσευχής