Έκλεισαν τα σχολεία –για την ακρίβεια 55 σχολικές μονάδες- σε Νάουσα και Φλώρινα επειδή δεν έχουν θέρμανση εξ αιτίας της έλλειψης πόρων. Θα μπορούσε άνετα να λαϊκίσει κανείς πάνω σε αυτό το θέμα, μόνο που δεν προσφέρεται. Διότι η μάθηση –την οποίαν το πολιτικό σύστημα υποτίθεται ότι την «προήγαγε» και σε... «δια βίου»- είναι ένα ζήτημα που συνιστά επένδυση για ένα κράτος στο μέλλον. Και όταν η μάθηση αυτή εμποδίζεται για οποιοδήποτε λόγο, είτε είναι πρωτοβάθμια, είτε δευτεροβάθμια είτε ανωτάτη, τότε κάτι δεν λειτουργεί καλά και η Πολιτεία οφείλει να το διορθώσει. ’σχετα αν πολλές φορές, στην ίδια την Πολιτεία και τις αποφάσεις της πρέπει να αποδοθούν τα αίτια διαχρονικών δυσλειτουργιών της Εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση το οικονομικό ζήτημα είναι και πάλι η αιτία μιας πολύ σοβαρής δυσλειτουργίας. Μπορεί τα παιδιά, ως παιδιά, δικαιολογημένα να πανηγυρίσουν που δεν θα κάνουν μάθημα, όπως και εμείς πανηγυρίζαμε κάθε φορά που για τον άλφα ή βήτα λόγο –όχι πάντως για λόγους θέρμανσης- αναβάλλονταν τα μαθήματα. Όμως ούτε οι καθηγητές ούτε οι γονείς θα πρέπει να αισθάνονται ευτυχείς. Διότι η «επένδυση» της χώρας πάνω στους αυριανούς πολίτες παρακωλύεται.

Το ερώτημα είναι αν η αισιοδοξία που εκφράζεται επισήμως στο εσωτερικό και οι έπαινοι που μας επιδαψιλεύονται από το εξωτερικό για τις οικονομικές μας προόδους αντιστοιχούν στην πραγματικότητα.  Δηλαδή αν υπάρχουν  στοιχειώδη πλεονάσματα για να λειτουργούν εξ ίσου στοιχειωδώς κάποιες απαραίτητες Υπηρεσίες που πρέπει να προσφέρει στην κοινωνία. Διότι αν αυτό που συμβαίνει σε σχολειά των νομών του Βορρά οφείλεται σε κακό προγραμματισμό και η μη εκταμίευση των ποσών για τη θέρμανση των σχολείων προκύπτει από γραφειοκρατικές διαδικασίες, κάποες αρμόδιες υπηρεσίες έχουν μεγάλη ευθύνη. Μεγαλύτερη όμως είναι η ευθύνη της Πολιτείας και των εκπροσώπων της αν δεν γίνεται καλή κατανομή των έστω και ελάχιστων πόρων και το κράτος εκταμιεύει λεφτά για να συντηρούνται ακόμη άχρηστοι και πολυδάπανοι οργανισμοί του και επιχειρήσεις, αλλά είναι σπαγγοραμένο όσον αφορά στη λειτουργία των σχολείων.