Έχουν περάσει πάνω από δύο εβδομάδες από την τραγωδία στα Τέμπη , που βύθισε στο πένθος όλη την Ελλάδα.

Στη διάρκεια αυτών των δραματικών δύο εβδομάδων, άναυδοι παρακολουθούμε να ξετυλίγονται μπροστά στα μάτια μας όλες οι παθογένειες που μαστίζουν την Ελλάδα που θέλουμε να αλλάξουμε. Οι πολιτικές ευθύνες έχουν αναληφθεί και η ελληνική Δικαιοσύνη θα ερευνήσει και θα φέρει στην επιφάνεια την αλήθεια για όλες τις πτυχές της ανείπωτης αυτής τραγωδίας. Επιπλέον, κατάπληκτη η κοινή γνώμη παρακολουθεί μια σειρά από διαλόγους που παραπέμπουν στην πλήρη απουσία της ατομικής ευθύνης. Την ίδια ώρα, βλέπουμε και κάποιους συνδικαλιστές να συναντιούνται με τον κ. Τσίπρα και να τον ακούνε αδιαμαρτύρητα να επαναλαμβάνει πως «τα λέγατε εσείς, αλλά δεν σας ακούγανε».

Υπάρχουν όμως και αυτά που θα περιμέναμε να δούμε και να ακούσουμε, αλλά ούτε τα βλέπουμε ούτε τα ακούμε. Δεν βλέπουμε και δεν ακούμε τους συνδικαλιστές του ΟΣΕ να κάνουν έστω και το παραμικρό σχόλιο για τους απογοητευτικούς διαλόγους μεταξύ συναδέλφων τους. Κλείνουν μάτια και αυτιά. Δεν έχουν πει μια λέξη κριτικής. Δεν έχουν δηλώσει πως τέτοιες ανεύθυνες συμπεριφορές απαξιώνουν την ίδια την αποστολή του σιδηροδρομικού έργου.

Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις και οι συνδικαλιστές πρέπει να έχουν το θάρρος όχι μόνο να στηρίζουν τα μέλη τους αλλά και να στηλιτεύουν, όποτε απαιτείται, συμπεριφορές. Για αυτό υπάρχουν και τα πειθαρχικά όργανα σε όλα τα σωματεία. Δεν θυμάμαι αν τους ετέθη ποτέ κάποιο σχετικό ερώτημα. Ούτε θυμάμαι καταδίκη τέτοιων συμπεριφορών. Ωστόσο δεν μπορούν να εμφανίζουν αφωνία μπροστά σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα. Και σαν να μη φθάνει αυτό, όταν ο κ. Τσίπρας τούς εργαλειοποιεί για να καταγγείλει την κυβέρνηση ότι «δεν τους άκουγε», επίσης καταλαμβάνονται από αφωνία. Δεν βρίσκουν το κουράγιο να του αντιτάξουν πως και επί της δικής του κυβέρνησης «τα έλεγαν», αλλά δεν τους άκουγε κανείς. Δεν υπενθυμίζουν στον κ. Τσίπρα πως μετά το δυστύχημα στο Άδενδρο, για παράδειγμα, τον Μάιο του 2017, έδωσαν κοτζάμ συνέντευξη Τύπου. Αυτό συνέβη την 1η Ιουνίου του 2017, όταν η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης είχε καταγγείλει ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος βρισκόταν σε «καθεστώς απαξίωσης», με τον πρόεδρό της κ. Γενιδούνια να σχολιάζει πως «το πόρισμα για το Άδενδρο βγήκε πολύ εύκολα»…

Είπαν επίσης πως αν και έχουν ξοδευτεί δισεκατομμύρια ευρώ στον σιδηρόδρομο, ωστόσο βασικές υποδομές δεν ολοκληρώθηκαν ή δεν συντηρήθηκαν. Είχαν αναφερθεί στη μη ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, στο συνεχές πλιάτσικο, στο απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό και στην υπολειτουργία των συστημάτων GSMR και ECTS. Τώρα ακούνε τον ΣΥΡΙΖΑ να λέει πως επί των ημερών του όλα λειτουργούσαν τέλεια και δεν λένε κουβέντα. Τον Ιούνιο του 2017, όμως, επίσημα έλεγαν πως «δεν λειτουργεί τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα στο 70% της γραμμής. Δεν λειτουργούν ECTS και GSMR». Σήμερα ακούνε αδιαμαρτύρητα τον κ. Τσίπρα να αναφέρει τα εντελώς αντίθετα νούμερα και ποσοστά.

Μιλούσαν επίσης για «σοβαρά προβλήματα στις “γαλαρίες” (Πλαταμώνα - Τέμπη) αναφορικά με τον φωτισμό και την επικοινωνία». Έλεγαν πως «το δίκτυο ηλεκτροκίνησης την περίοδο 2008-2011 λεηλατήθηκε (όπως και το δίκτυο οπτικών ινών)» και πως «η ΠΕΠΕ κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά». Τι τύχη είχε εκείνη η μηνυτήρια αναφορά; Διότι τώρα μας λένε πως έστελναν εξώδικα χωρίς αποτέλεσμα. Για τον προαστιακό της Αθήνας (αεροδρόμιο - Κιάτο) έλεγαν πως «τα δρομολόγια έχουν περιοριστεί σε τρία ανά ώρα λόγω έλλειψης μηχανοδηγών και μη λειτουργίας της τηλεδιοίκησης. Λόγω έλλειψης μηχανοδηγών τα δρομολόγια σταματούν στις 21.44 από αεροδρόμιο, ενώ το μετρό συνεχίζει τη λειτουργία του μέχρι τις 12.00 τα μεσάνυχτα». Για τον προαστιακό της Αθήνας (προς Χαλκίδα και Πειραιά) έλεγαν ότι «τα δρομολόγια γίνονται ανά δύο ώρες λόγω έλλειψης προσωπικού, με δίκτυο χωρίς τηλεδιοίκηση, φωτοσήματα, ECTS, GSMR». Και άλλα πολλά… Ας κάνουν λοιπόν και οι συνδικαλιστές ένα βήμα μπροστά και ας πουν επιτέλους την αλήθεια.

Δημοσιεύτηκε στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ στις 18/3