ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Τζέιμς Ντάισον: Ένας φτωχός εφευρέτης που έγινε κροίσος
H αυτοβιογραφία του 74χρονου σερ Τζέις Ντάισον κυκλοφόρησε με τίτλο «Invention: A Life».
«Ήμουν τόσο φτωχός, είχα μόνο ένα ζευγάρι παπούτσια και δύο πουκάμισα, αυτό όμως δεν σταμάτησε τα όνειρά μου να τα καταφέρω και τώρα βγάζω δισεκατομμύρια», αποκαλύπτει στις σελίδες της αυτοβιογραφίας του που κυκλοφόρησε μόλις με τίτλο «Invention: A Life» του ο 74χρονος σερ Τζέιμς Ντάισον.
Ο εφευρέτης της ομώνυμης ηλεκτρικής σκούπας υπήρξε ένας επίμονος μαχητής με περισσότερες από 5.000 αποτυχίες στο ενεργητικό του, μέχρι να αναγνωριστεί ως ο πλουσιότερος Βρετανός το 2020. Με τη σύζυγό του καλλιεργούσαν τα λαχανικά τους, εκείνη έφτιαχνε τα ρούχα της πενταμελούς οικογένειας, ενώ μόνος του έφτιαχνε τα έπιπλά τους. Ο πλουσιότερος εφευρέτης της Βρετανίας δεν σπούδασε μηχανική ή κάποια άλλη επιστήμη. Ο δάσκαλος επαγγελματικού προσανατολισμού του πρότεινε να γίνει κτηματομεσίτης, εκείνος όμως είχε άλλη γνώμη.
Το γεγονός ότι είχε χάσει τον πατέρα του σε μικρή ηλικία τον καθόρισε, και ήθελε να πετύχει. Η εκπληκτική επιτυχία του οφείλεται στην «αντοχή» του παρά τις συνεχείς αποτυχίες και στην «αιματηρή διάθεση να μην ακολουθεί την πεπατημένη και τις συμβάσεις». «Δεν είχα χρήματα, δεν κληρονόμησα τίποτα. Έπρεπε να δανειστώ για να κάνω όσα έχω κάνει», εξομολογείται.
Μεταξύ των φημισμένων εφευρέσεών του συμπεριλαμβάνονται το σχέδιο του φορτηγού πλοίου ROTORK SEA (1970), το καρότσι εργασιών με μια μπάλα αντί για τροχό (1974), η ηλεκτρική σκούπα χωρίς σακούλα μετά από 5.126 αποτυχημένα πρωτότυπα, το στεγνωτήριο χεριών Airblade (2006), το... υπερηχητικό και αθόρυβο πιστολάκι μαλλιών (2016), που στεγνώνει τα μαλλιά ταχύτατα μέσω ενός πίδακα αέρα υψηλής πίεσης που χρειάστηκε τέσσερα χρόνια και 50 εκατομμύρια λίρες για να αναπτυχθεί και τέλος, το 2019, το πλήρως ηλεκτρικό πολυτελές 7θέσιο αυτοκίνητο Dyson EV. Η παραγωγή του εγκαταλείφθηκε το 2020 ως μη βιώσιμη χρειάστηκε 500 εκατομμύρια λίρες που έβαλε ο Ντάισον από δικά του κεφάλαια.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα On Time
Ο εφευρέτης της ομώνυμης ηλεκτρικής σκούπας υπήρξε ένας επίμονος μαχητής με περισσότερες από 5.000 αποτυχίες στο ενεργητικό του, μέχρι να αναγνωριστεί ως ο πλουσιότερος Βρετανός το 2020. Με τη σύζυγό του καλλιεργούσαν τα λαχανικά τους, εκείνη έφτιαχνε τα ρούχα της πενταμελούς οικογένειας, ενώ μόνος του έφτιαχνε τα έπιπλά τους. Ο πλουσιότερος εφευρέτης της Βρετανίας δεν σπούδασε μηχανική ή κάποια άλλη επιστήμη. Ο δάσκαλος επαγγελματικού προσανατολισμού του πρότεινε να γίνει κτηματομεσίτης, εκείνος όμως είχε άλλη γνώμη.
Το γεγονός ότι είχε χάσει τον πατέρα του σε μικρή ηλικία τον καθόρισε, και ήθελε να πετύχει. Η εκπληκτική επιτυχία του οφείλεται στην «αντοχή» του παρά τις συνεχείς αποτυχίες και στην «αιματηρή διάθεση να μην ακολουθεί την πεπατημένη και τις συμβάσεις». «Δεν είχα χρήματα, δεν κληρονόμησα τίποτα. Έπρεπε να δανειστώ για να κάνω όσα έχω κάνει», εξομολογείται.
Η αξία της επιχείρησής του ανέρχεται στα 16,3 δισεκατομμύρια λίρες
Η επιχείρηση του 74χρονου Ντάισον ανέρχεται στα 16,3 δισεκατομμύρια λίρες σε αξία, έχει γραφεία στη Μαλαισία, 4.000 εργαζόμενους στη Βρετανία και περισσότερη γη από τη βασίλισσα.Τι περιλαμβάνει το χαρτοφυλάκιό του
Το χαρτοφυλάκιό του περιλαμβάνει το αρχοντικό του Dodington Park, στο κέντρο 36 στρεμμάτων της βρετανικής υπαίθρου, το Grade One στο Gloucestershire, αμπελώνες στη Νότια Γαλλία και ένα 90μετρο γιοτ, το NAHLIN.Μεταξύ των φημισμένων εφευρέσεών του συμπεριλαμβάνονται το σχέδιο του φορτηγού πλοίου ROTORK SEA (1970), το καρότσι εργασιών με μια μπάλα αντί για τροχό (1974), η ηλεκτρική σκούπα χωρίς σακούλα μετά από 5.126 αποτυχημένα πρωτότυπα, το στεγνωτήριο χεριών Airblade (2006), το... υπερηχητικό και αθόρυβο πιστολάκι μαλλιών (2016), που στεγνώνει τα μαλλιά ταχύτατα μέσω ενός πίδακα αέρα υψηλής πίεσης που χρειάστηκε τέσσερα χρόνια και 50 εκατομμύρια λίρες για να αναπτυχθεί και τέλος, το 2019, το πλήρως ηλεκτρικό πολυτελές 7θέσιο αυτοκίνητο Dyson EV. Η παραγωγή του εγκαταλείφθηκε το 2020 ως μη βιώσιμη χρειάστηκε 500 εκατομμύρια λίρες που έβαλε ο Ντάισον από δικά του κεφάλαια.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα On Time