Όταν ο Νίκος Φίλης , ως υπουργός της κυβέρνησης της Αριστεράς, έπαιρνε άριστα από τον Αλέξη Τσίπρα για το έργο του στον χώρο της Παιδείας, ποτέ δεν φανταζόταν πως µετά το «ωσαννά», την ιαχή επαίνου δηλαδή, θα ακολουθούσε η «σταύρωσή» του.

Ο Αλ. Τσίπρας, ως άλλος Πόντιος Πιλάτος, όταν ξέσπασε η κρίση µε την Εκκλησία για το µάθηµα των Θρησκευτικών στα σχολεία, σε συνεργασία µε τον εκλεκτό του εταίρο, Π. Καµµένο, που απειλούσε να ρίξει την κυβέρνηση, τον έστειλε σπίτι του στον επόµενο ανασχηµατισµό, προς ικανοποίηση και του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυµου και των συγκυβερνώντων Ανεξάρτητων Ελλήνων.

Δεν σταμάτησε

Αν και ο Ν. Φίλης έχασε τον υπουργικό θώκο, χρεώνοντας την αποποµπή του από την κυβέρνηση στην ηγεσία της Εκκλησίας, εντούτοις δεν σταµάτησε ποτέ να υπερασπίζεται και να προβάλλει τις αυθεντικές θέσεις της Αριστεράς εντός των κοµµατικών οργάνων του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και σε «αντιθρησκευτικές» οργανώσεις της Ελλάδος, στις εκδηλώσεις των οποίων συµµετέχει ενεργά.

Υμνητής

Μία από αυτές είναι και η Ενωση Αθέων Ελλάδος, όπου ο Νίκος Φίλης εµφανίζεται διαρκώς ως υµνητής των πεποιθήσεών τους για πλήρη διαχωρισµό των σχέσεων Εκκλησίας - κράτους, κατάργηση του µαθήµατος των Θρησκευτικών στα σχολεία, µη αναγραφή στο Σύνταγµα της χώρας της Ορθοδοξίας ως επικρατούσας θρησκείας, το δικαίωµα στην άρνηση του µυστηρίου της βάπτισης, απαγόρευση της συµµετοχής των ιερέων στις αίθουσες διδασκαλίας, αποκαθήλωση των χριστιανικών συµβόλων από τα δηµόσια κτίρια, δυνατότητα δίωξης των ιερέων µε την κατηγορία της ηχορρύπανσης όταν χτυπάνε οι καµπάνες των ναών, απαγόρευση της µισθοδοσίας των κληρικών από το κράτος κ.ά.

Τα συνδυάζει όλα

Στην Ενωση Αθέων ο Ν. Φίλης κρατά µε αξιόπιστο τρόπο «το ίσο» της µελωδίας του αρνητή της χριστιανικής πίστης, χωρίς αυτό να σηµαίνει πως δεν σέβεται τα τελετουργικά της Ορθοδοξίας ως εδραιωµένα ήθη και έθιµα της παράδοσης και του πολιτισµού της χώρας. Αλλωστε, ουκ ολίγες φορές έχει αποδείξει πως µαζί µε το «δεν πιστεύω», που προπαγανδίζει στις εκδηλώσεις της Ενωσης Αθέων, γοητεύεται και από το «Πιστεύω εις έναν Θεό, πατέρα παντοκράτορα» ή το «Πάτερ ηµών», τα οποία «απαγγέλλει» ως αριστερός ψάλτης σε ναούς της ιδιαίτερης πατρίδας του, τον Νοµό Αρκαδίας.

Η τελευταία οµιλία του Ν. Φίλη στην «Ενωση Αθέων», η οποία, σηµειωτέον, δέχεται πιέσεις από κάποια µέλη της να κηρύξει ανένδοτο υπέρ του κοσµικού κράτους µε το να µεταβληθεί από ΜΚΟ σε πολιτικό φορέα, πραγµατοποιήθηκε το περασµένο Σαββατοκύριακο µε θέµα «Θρησκεία και Παιδεία» σε αίθουσα του Πάντειου Πανεπιστηµίου.

Εκεί κάποιοι εκπρόσωποι της συγκεκριµένης οργάνωσης προσπάθησαν ανεπιτυχώς να δικαιολογήσουν την «αντιχριστιανική» τους προπαγάνδα µε δηλώσεις του τύπου «Ας µας δώσουν µια γραπτή απόδειξη ότι υβρίζουµε την Ορθοδοξία», όταν το πάνελ που οργάνωσαν, µε τη συµµετοχή όχι µόνο του Ν. Φίλη, αλλά και άλλων, όπως του Π. Τατσόπουλου, λοιδορούσε και διακωµωδούσε το θρησκευτικό συναίσθηµα των Ελλήνων.

Ο διάλογος

Κάποια στιγµή που ο πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Π. Τατσόπουλος εξηγούσε πως η Εκκλησία µπορεί να επιβάλει ποιος βουλευτής µπορεί να µπει στη Βουλή, απευθύνθηκε στον Ν. Φίλη, για να τονίσει πως και αυτός ως υπουργός το βίωσε στο «πετσί» του. Σε αυτόν τον διάλογο που ανέπτυξε µαζί του έγιναν ονοµαστικές αναφορές και σε στελέχη της Αριστεράς τα οποία πιάνουν «στασίδι» στις εκκλησίες για να εξασφαλίσουν ψήφους.

Ο Π. Τατσόπουλος έφερε ως παράδειγµα τον Π. Κουρουµπλή, ο οποίος ως υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ το 2019 πήγε και συνάντησε τον µητροπολίτη της εκλογικής του περιφέρειας, Αµβρόσιο. Ο Ν. Φίλης πάντως δεν συµφώνησε µαζί του πως η Εκκλησία έχει πάντα τη δύναµη να εκλέγει βουλευτές ή ευρωβουλευτές, σηµειώνοντας µε νόηµα πως «βγήκε ξινό» το ραντεβού στον Κουρουµπλή µε τον Αµβρόσιο, καθώς ο πρώτος δεν κατάφερε να κερδίσει έδρα στο Στρασβούργο.

*Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά στις 10 Δεκεμβρίου 2022.