ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Εργασίες φοιτητών και ακαδημαϊκές απάτες με ChatGPT – Τι αποκάλυψαν οι καθηγητές Σπινέλλης και Πήτας
Με έμφαση στην ανάγκη να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο γίνονται η εκπαίδευση και η εξέταση των φοιτητών, ο Διομήδης Σπινέλλης εξήγησε ότι το ChatGPT δίνει τελικό κείμενο πολύ καλογραμμένο και στα αγγλικά και στα ελληνικά, «αλλά φυσικά δεν αποτελεί εργασία του φοιτητή αλλά ακαδημαϊκή απάτη»
H εφαρμογή ChatGPT
εξασφαλίζει ακόμη και άδεια άσκησης επαγγέλματος στις Ηνωμένες Πολιτείες και είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους Έλληνες φοιτητές, όπως προειδοποιεί με ανάρτησή του ο Διομήδης Σπινέλλης, καθηγητής στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος μίλησε σχετικά στην ΕΡΤ.
Αν αυτό το μηχάνημα τεχνητής νημοσύνης καλύπτει τη δουλειά μας, τότε ποιος είναι ο δικός μας λόγος να υπάρχουμε, επισήμανε ο καθηγητής μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις». Παράλληλα, ο καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής Ιωάννης Πήτας, πρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας Διδακτορικών Σπουδών στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AIDA), τόνισε στην ίδια εκπομπή ότι το ChatGPT μπορεί «αντί για εργαλείο τεμπελιάς να χρησιμοποιηθεί ως επιταχυντής εκπαίδευσης».
Με έμφαση στην ανάγκη να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο γίνονται η εκπαίδευση και η εξέταση των φοιτητών, ο Διομήδης Σπινέλλης εξήγησε ότι το ChatGPT δίνει τελικό κείμενο πολύ καλογραμμένο και στα αγγλικά και στα ελληνικά, «αλλά φυσικά δεν αποτελεί εργασία του φοιτητή, αλλά ακαδημαϊκή απάτη».
«Η εφαρμογή έχει ισχυρές εκδόσεις και δυνατότητες. Στο προηγούμενο χειμερινό εξάμηνο δεν υπήρχε, ενώ τώρα που είδα εγώ τις ασκήσεις που βάζω κάθε εβδομάδα, τις μισές περίπου τις λύνει κατευθείαν και βγάζει απάντηση. Το θέμα είναι εγκαίρως να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα για να μη γίνονται τέτοιου είδους παρατυπίες. Είναι ένα εργαλείο, δεν πρέπει να το φοβόμαστε. Πρέπει να διδάξουμε στους φοιτητές και στους μαθητές ακόμα και το πώς να το αξιοποιούν σωστά στη δουλειά τους», είπε ο κ. Σπινέλλης.
«Το ChatGPT παράγει ανακρίβειες ακόμη και σε επιστημονικά κείμενα»
Ο καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής Ιωάννης Πήτας επίσης τονίζει ότι πρέπει να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίον γίνονται τα θέματα στα πανεπιστήμια και οι πτυχιακές εργασίες. Πρέπει να είναι, όπως λέει, πολύ τακτική η επαφή με τους φοιτητές και επίσης πολύ προσεκτικό το διάβασμα, πολύ περισσότερες ανθρωποώρες για το διδακτικό προσωπικό και για τους βοηθούς, με μεγάλη οικονομική επιβάρυνση όλης της εκπαιδευτικής διαδικασίας παγκοσμίως. «Τέτοια προβλήματα θα έχουμε και στην επιστημονική έρευνα. Είναι πολύ δύσκολο πια να ελέγξεις το τι είναι αλήθεια και τι ψέμα. Το επιπλέον πρόβλημα είναι ότι έχει την τάση να φαντασιώνεται, να παράγει δηλαδή γεγονότα, ακόμα και επιστημονικές αναφορές, εκεί που δεν υπάρχουν. Το αποτέλεσμα είναι ότι ολόκληρες εργασίες όπως και νομικό κείμενο το οποίο υποβλήθηκε στην Αμερική να είχε ανακρίβειες με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μείζον πρόβλημα σε νομική διαδικασία».
Από την άλλη έχουμε και μία τεράστια ευκαιρία μπροστά μας, σύμφωνα με τον κ. Πήτα, που μιλάει για ένα «καινούργιο εργαλείο που παρέχει πρόσβαση στην παγκόσμια γνώση». Παλιά, βάζαμε λέξεις-κλειδιά και παίρναμε μία λίστα από αναφορές τις οποίες έπρεπε να επεξεργαστούμε χειροκίνητα για να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα. Τώρα αυτό γίνεται με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο και παράγεται έτοιμο κείμενο, γιατί τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα αυτό βασικά κάνουν, λέει ο καθηγητής. Κάθε φοιτητής πρέπει με διαφάνεια να παρουσιάζει ποια τμήματα της εργασίας είναι δικά του και ποια είναι γραμμένα από αυτή τη μηχανή που ενέχει και τον κίνδυνο ψευδών στοιχείων, επισήμανε ο Διομήδης Σπινέλης.
Πηγή: ΕΡΤ – Εκπομπή «Συνδέσεις»
Αν αυτό το μηχάνημα τεχνητής νημοσύνης καλύπτει τη δουλειά μας, τότε ποιος είναι ο δικός μας λόγος να υπάρχουμε, επισήμανε ο καθηγητής μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις». Παράλληλα, ο καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής Ιωάννης Πήτας, πρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας Διδακτορικών Σπουδών στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AIDA), τόνισε στην ίδια εκπομπή ότι το ChatGPT μπορεί «αντί για εργαλείο τεμπελιάς να χρησιμοποιηθεί ως επιταχυντής εκπαίδευσης».
Με έμφαση στην ανάγκη να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο γίνονται η εκπαίδευση και η εξέταση των φοιτητών, ο Διομήδης Σπινέλλης εξήγησε ότι το ChatGPT δίνει τελικό κείμενο πολύ καλογραμμένο και στα αγγλικά και στα ελληνικά, «αλλά φυσικά δεν αποτελεί εργασία του φοιτητή, αλλά ακαδημαϊκή απάτη».
«Η εφαρμογή έχει ισχυρές εκδόσεις και δυνατότητες. Στο προηγούμενο χειμερινό εξάμηνο δεν υπήρχε, ενώ τώρα που είδα εγώ τις ασκήσεις που βάζω κάθε εβδομάδα, τις μισές περίπου τις λύνει κατευθείαν και βγάζει απάντηση. Το θέμα είναι εγκαίρως να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα για να μη γίνονται τέτοιου είδους παρατυπίες. Είναι ένα εργαλείο, δεν πρέπει να το φοβόμαστε. Πρέπει να διδάξουμε στους φοιτητές και στους μαθητές ακόμα και το πώς να το αξιοποιούν σωστά στη δουλειά τους», είπε ο κ. Σπινέλλης.
«Το ChatGPT παράγει ανακρίβειες ακόμη και σε επιστημονικά κείμενα»
Ο καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής Ιωάννης Πήτας επίσης τονίζει ότι πρέπει να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίον γίνονται τα θέματα στα πανεπιστήμια και οι πτυχιακές εργασίες. Πρέπει να είναι, όπως λέει, πολύ τακτική η επαφή με τους φοιτητές και επίσης πολύ προσεκτικό το διάβασμα, πολύ περισσότερες ανθρωποώρες για το διδακτικό προσωπικό και για τους βοηθούς, με μεγάλη οικονομική επιβάρυνση όλης της εκπαιδευτικής διαδικασίας παγκοσμίως. «Τέτοια προβλήματα θα έχουμε και στην επιστημονική έρευνα. Είναι πολύ δύσκολο πια να ελέγξεις το τι είναι αλήθεια και τι ψέμα. Το επιπλέον πρόβλημα είναι ότι έχει την τάση να φαντασιώνεται, να παράγει δηλαδή γεγονότα, ακόμα και επιστημονικές αναφορές, εκεί που δεν υπάρχουν. Το αποτέλεσμα είναι ότι ολόκληρες εργασίες όπως και νομικό κείμενο το οποίο υποβλήθηκε στην Αμερική να είχε ανακρίβειες με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μείζον πρόβλημα σε νομική διαδικασία».
Από την άλλη έχουμε και μία τεράστια ευκαιρία μπροστά μας, σύμφωνα με τον κ. Πήτα, που μιλάει για ένα «καινούργιο εργαλείο που παρέχει πρόσβαση στην παγκόσμια γνώση». Παλιά, βάζαμε λέξεις-κλειδιά και παίρναμε μία λίστα από αναφορές τις οποίες έπρεπε να επεξεργαστούμε χειροκίνητα για να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα. Τώρα αυτό γίνεται με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο και παράγεται έτοιμο κείμενο, γιατί τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα αυτό βασικά κάνουν, λέει ο καθηγητής. Κάθε φοιτητής πρέπει με διαφάνεια να παρουσιάζει ποια τμήματα της εργασίας είναι δικά του και ποια είναι γραμμένα από αυτή τη μηχανή που ενέχει και τον κίνδυνο ψευδών στοιχείων, επισήμανε ο Διομήδης Σπινέλης.