ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Το «θηρίο» του πολέμου - Ο άνθρωπος που μεταμόρφωσε ένα Leopard σε άρμα μάχης για φωτιές και πλημμύρες
Πρόκειται για το Jumbo Track Multi, ένα ερπυστριοφόρο πυροσβεστικό όχημα (πρώην άρμα μάχης Leopard 1) της ελληνικής εταιρείας RAM Europe
Εκεί που οι ανθρώπινες δυνατότητες σταματούν, τα πυροσβεστικά οχήματα «φρενάρουν» και τα εναέρια μέσα αδυνατούν να επιχειρήσουν, υπάρχει ένα γιγάντιο όχημα που εμφανίζεται σαν από μηχανής θεός και σώζει καταστάσεις που προκύπτουν από κάθε μορφής ακραία φαινόμενα
πυρκαγιές, πλημμύρες κ.λπ.
Πρόκειται για το Jumbo Track Multi, ένα ερπυστριοφόρο πυροσβεστικό όχημα (πρώην άρμα μάχης Leopard 1) της ελληνικής εταιρείας RAM Europe. Το «κόκκινο θηρίο» του Θεόδωρου Ρέντζου επί 9 μέρες δεν σταμάτησε να επιχειρεί στις καταστροφικές φωτιές του Έβρου, δρώντας σε εξαιρετικά δύσβατα σημεία, ακόμα και νυχτερινές ώρες.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θεόδωρος Ρέντζος, μίλησε στην «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ» για τον μήκους 6,95 μ. και ύψους 3,05 μ. γίγαντα που επιχείρησε στην πύρινη κόλαση του Έβρου, η οποία επί 17 μέρες έκανε στάχτη σχεδόν 1.000.000 στρέμματα, τα μισά εκ των οποίων δασική έκταση.
Ο ίδιος αναφέρθηκε στη μάχη που έδωσαν όσοι ήταν εκεί, μοιράστηκε τα συναισθήματά του, ενώ μίλησε για την απόγνωση και την απελπισία του κόσμου που προσπαθούσε να σώσει ό,τι μπορούσε.
Τέλος, παρουσίασε τις πατέντες του εργοστασίου του, μεταξύ των οποίων οι κινητές μονάδες κομποστοποίησης και ανακύκλωσης των απορριμμάτων και το ρομποτικό σύστημα κινητού διαχωρισμού των ανακυκλώσιμων υλικών.
«Τον Ιούλιο πήγαμε στις φωτιές της Ρόδου και τώρα στον Έβρο, όπου μείναμε 9 μέρες. Φύγαμε από την Αττική με προορισμό την Αλεξανδρούπολη τα ξημερώματα της Δευτέρας 28 Αυγούστου και γυρίσαμε την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου.
Με μεγάλη λύπη και απογοήτευση είδα τη μεγάλη καταστροφή στον Έβρο. Εντύπωση μου έκανε το γεγονός ότι για ένα τόσο σημαντικό και προστατευόμενο φυσικό τοπίο, όπως είναι το Δάσος της Δαδιάς -το οποίο είχε καεί και πέρυσι σε μικρότερη έκταση-, δεν είχαν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας του», είπε ο κ. Ρέντζος και πρόσθεσε: «Ο κόσμος αγωνιούσε και από τα γύρω χωριά άνθρωποι προσπαθούσαν να βοηθήσουν όσο και όπως μπορούσαν. Έφερναν τα τρακτέρ τους, έφτιαχναν αυτοσχέδια πυροσβεστικά οχήματα και επιχειρούσαν για να δώσουν κι αυτοί ένα χεράκι μπας και σωθεί κάτι, αλλά δεν μπορούσαν να προχωρήσουν πιο βαθιά, καθώς οι πύρινες γλώσσες είχαν γιγαντωθεί και κινδύνευε η ζωή τους. Εμείς να φανταστείτε μπήκαμε μέσα στο δάσος που καιγόταν σε πολύ μεγάλο μήκος. Για να προσεγγίσουμε τη φωτιά, το Jumbo Track Multi έριχνε στο πέρασμά του δέντρα με το dozer (λεπίδα μήκους 3,5 μ.), φτιάχνοντας ζώνες πυρασφάλειας, κι έπειτα έριχνε νερό από τους 15 τόνους που είχε αποθηκευμένους στις δεξαμενές του. Φυσικά, είχαμε τη συνεχή υποστήριξη από τις υδροφόρες από όπου ρουφούσαμε νερό για να το ‘‘εκτοξεύουμε’’ στις πύρινες γλώσσες. Εννοείται ότι δράσαμε υπό την καθοδήγηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, που μας έλεγε πού έπρεπε να κινηθούμε».
Ο κ. Ρέντζος τόνισε πως το μεγάλο όχημα δρούσε και τις νυχτερινές ώρες, όταν σταματούσαν τα εναέρια μέσα. Αναφορικά με την υποδοχή των ντόπιων, είπε πως ήταν πολύ θερμή: «Μόλις φτάσαμε, ο κόσμος μας υποδέχτηκε με ενθουσιασμό και ελπίδα. Πιστεύω φέραμε αποτέλεσμα, αλλά θέλω να επισημάνω ότι για να φτάσει το Jumbo στον Έβρο προηγήθηκε επικοινωνία μου με τον ανώτατο στρατιωτικό παράγοντα, τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, Κωνσταντίνο Φλώρο, ο οποίος διέθεσε άμεσα αρματοφορέα του Ελληνικού Στρατού, στον οποίο φορτώσαμε στις 12 τα μεσάνυχτα το Jumbo από την Πάρνηθα, όπου βρισκόταν, και με συνοδευτικό όχημα κατευθυνθήκαμε προς τον Έβρο».
Πράγματι, ο «κόκκινος γίγαντας» μεταφέρθηκε στην ακριτική περιοχή με αρματοφορέα του 784 Τάγματος Μεταφορών για να συνδράμει στην κατάσβεση των πυρκαγιών, ύστερα από πρόσκληση του αντιπεριφερειάρχη Έβρου, Δημητρίου Πέτροβιτς. Ο τελευταίος είχε γράψει σε σχετική ανάρτησή του στο Facebook για το θηριώδες πυροσβεστικό όχημα: «Ύστερα από πρόσκλησή μου ως προέδρου του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας Έβρου και με εντολή του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου, αρματοφορέας του Στρατού μετέφερε το ειδικό πυροσβεστικό όχημα Jumbo Track Multi για να συνδράμει τους πυροσβέστες στην κατάσβεση της πυρκαγιάς στο Δάσος Δαδιάς. Ευχαριστούμε τον Στρατό και τον εθελοντή ιδιοκτήτη του πυροσβεστικού άρματος κ. Θεόδωρο Ρέντζο για την ανταπόκριση».
Το θεόρατο όχημα συμμετείχε εθελοντικά και το 2007 στις φωτιές του Αιγίου, του Καλεντζίου Αχαΐας και του Σουληναρίου Κορινθίας, αλλά και στη μεγάλη φωτιά στην Αρχαία Ολυμπία, όπου έσβησε την πυρκαγιά πριν αυτή κάνει παρανάλωμα το Αρχαιολογικό Μουσείο: «Πήραμε μέρος και στη μεγάλη φωτιά του 2010 στο δάσος της Καλογριάς (μετά την Πάτρα). Εκεί σβήσαμε τη φωτιά με θαλασσινό νερό, καθώς το δάσος είναι παραθαλάσσιο. Από τη μία τα πυροσβεστικά οχήματα δεν μπορούσαν να κινηθούν στην άμμο και από την άλλη τα αεροσκάφη αδυνατούσαν να επιχειρήσουν βραδινές ώρες. Το Jumbo μπορεί και τα δύο. Έτσι, προσεγγίζαμε την αμμώδη παραλία καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου και παίρναμε νερό από τη θάλασσα και κατόπιν το ρίχναμε στα καιόμενα δέντρα. Το 2021 βοηθήσαμε στις φωτιές της Αττικής (Βαρυμπόμπη, Κρυονέρι, Σταμάτα, Βίλια) και της Βόρειας Εύβοιας», τόνισε ο κ. Ρέντζος.
Εκτός από το σωτήριο όχημα, η εταιρεία RAM Europe τους τελευταίους μήνες έχει αναπτύξει ένα ρομποτικό σύστημα κινητού διαχωρισμού των ανακυκλώσιμων υλικών, στο εργοστάσιο στον Ορχομενό: «Η ρομποτική διαλογή ανακυκλώσιμων υλικών είναι ένα project που υλοποιείται από την εταιρεία μας και έχει σκοπό την απρόσκοπτη και καλύτερη διαλογή υλικών που γίνεται στα Κέντρα Διαλογής (ΚΔΑΥ) με το πατενταρισμένο σύστημα ECOBALLA, στα οποία έχει πολυετή εμπειρία η εταιρεία μας», σημείωσε ο κ. Ρέντζος, ενώ μιλώντας για τα πλεονεκτήματα του ρομποτικού συστήματος είπε ότι «από την ανθρώπινη χειροδιαλογή πάμε στη ρομποτική. Ανοίγουν νέες θέσεις εργασίας, υπάρχει κινητό ρομποτικό σύστημα με έξι βραχίονες, γίνεται απρόσκοπτη η λειτουργία κέντρου διαλογής, γρηγορότερη και ευκολότερη διαφοροποίηση υλικών, άμεσο quality control, συλλογή περισσότερων υλικών ανά βάρδια, χαμηλό κόστος συντήρησης και απομακρυσμένη λειτουργία».
Το Jumbo Track Multi είναι ένα ειδικό όχημα που μπορεί να δουλέψει σε δύσκολες συνθήκες -ακόμα και τη νύχτα- και συμβάλλει στην καταπολέμηση της πυρκαγιάς.
Σύμφωνα με τον κ. Ρέντζο, το σημαντικό πλεονέκτημά του είναι πως επειδή πρόκειται για πρώην άρμα μάχης Leopard, έχει τη δυνατότητα να κινηθεί σε δύσβατα εδάφη όπου δεν μπορούν να κινηθούν συμβατικά οχήματα: «Επίσης, μπορεί να μεταφέρει 15 τόνους νερό στις δεξαμενές του και μπορεί να τους εκτοξεύσει με ένα κανόνι σε μήκος 80 μέτρων. Για να το πετύχει αυτό έχει ένα dozer που μπορεί να ανοίγει ζώνες πυρασφάλειας, να ρίχνει δέντρα και να επιχειρεί από κοντά. Διαθέτει, επίσης, έναν θάλαμο διάσωσης χωρητικότητας περίπου δέκα ατόμων, που μπορεί να τα σώσει ακόμα και μέσα στη φωτιά. Το ειδικό όχημα Jumbo Track Multi το έχουμε διασκευάσει στο εργοστάσιό μας στον Ορχομενό Βοιωτίας και το πατεντάραμε στο Μόναχο», σημείωσε ο κ. Ρέντζος. Ο ίδιος εξέφρασε την ευχή όλα τα παλιά άρματα που έχουμε διαθέσιμα στην Ελλάδα, αντί να καταστρέφονται, να αξιοποιούνται: «Είναι ανάγκη να γίνει αυτό. Αυτά τα οχήματα έχουν τη δυνατότητα μεταποίησης και από εργαλεία πολέμου μπορούν κάλλιστα να γίνουν εργαλεία ειρήνης στη μάχη για τη φωτιά. Ωστόσο, αυτό είναι θέμα πολιτικής απόφασης».
Ακόμα μία δραστηριότητα είναι οι κινητές μονάδες κομποστοποίησης και ανακύκλωσης των απορριμμάτων. Ο κ. Ρέντζος τόνισε: «Αντί να θάβονται τα απορρίμματα, εμείς μπορούμε με κινητές μονάδες να κάνουμε διαχείριση των απορριμμάτων.
Τι σημαίνει αυτό; Το οργανικό κλάσμα, δηλαδή τα υπολείμματα της κουζίνας, του φαγητού, των φρούτων, των λαχανικών συν τα πράσινα απορρίμματα, δηλαδή τα κλαδιά, αποτελούν την πρώτη ύλη για να μπορέσουμε να κάνουμε κομποστοποίηση.
Πώς την κάνουμε; Συγκεντρώνοντας αυτό το μείγμα των οργανικών και των πράσινων το βάζουμε σε κινητό μηχάνημα, που λέγεται κομποστοποιητής.
Αυτό δημιουργεί ένα λουκάνικο μήκους 80 μέτρων και μέσα σε αυτό τοποθετούμε σωλήνες με τρύπες. Αφού δημιουργήσει τη μία σωλήνα που χωράει 200 τόνους, δίπλα δημιουργούμε μία δεύτερη κ.ο.κ. Το μηχάνημα απομακρύνεται και ξεκινά ένα σύστημα αερισμού και γίνεται η αερόβια επεξεργασία του οργανικού κλάσματος και των πρασίνων.
Αυτή η επεξεργασία διαρκεί περίπου 8 βδομάδες και μετά το αποτέλεσμα είναι να έχουμε ένα φυσικό compost (λίπασμα). Αυτό είναι εδαφοβελτιωτικό, χρησιμοποιείται ως φυσικό 100% λίπασμα, για καλλιέργειες, για φυτά κ.λπ.».
Ο κ. Ρέντζος σημείωσε πως «η άλλη δραστηριότητα είναι τα ανακυκλώσιμα υλικά που τα επεξεργαζόμαστε με κινητά κέντρα και τα διαχωρίζουμε: το πλαστικό, όπως αυτό που φτιάχνονται τα μπουκάλια νερού, το σκληρό πλαστικό HDT, όπως αυτό που συσκευάζονται π.χ. τα σαμπουάν, το χαρτί, το σκληρό χαρτόνι (αυτό που γίνονται οι κούτες για συσκευασίες), το αλουμίνιο των αναψυκτικών, τα μέταλλα και το πλαστικό LDPE, δηλαδή το πλαστικό της σακούλας. Αυτά, αφού τα διαχωρίσουμε, τα ανακυκλώνουμε και τα δεματοποιούμε και τα στέλνουμε στη δευτερογενή αγορά για να γίνουν εκ νέου υλικά. Υπάρχουν κινητές μονάδες σε δήμους της Αττικής, στην Καλαμάτα, στο Γύθειο, στην Ανατολική Μάνη, στη Λέρο, στην Τήνο και φτιάχνονται κι άλλες».
*Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή
, όπως Πρόκειται για το Jumbo Track Multi, ένα ερπυστριοφόρο πυροσβεστικό όχημα (πρώην άρμα μάχης Leopard 1) της ελληνικής εταιρείας RAM Europe. Το «κόκκινο θηρίο» του Θεόδωρου Ρέντζου επί 9 μέρες δεν σταμάτησε να επιχειρεί στις καταστροφικές φωτιές του Έβρου, δρώντας σε εξαιρετικά δύσβατα σημεία, ακόμα και νυχτερινές ώρες.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θεόδωρος Ρέντζος, μίλησε στην «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ» για τον μήκους 6,95 μ. και ύψους 3,05 μ. γίγαντα που επιχείρησε στην πύρινη κόλαση του Έβρου, η οποία επί 17 μέρες έκανε στάχτη σχεδόν 1.000.000 στρέμματα, τα μισά εκ των οποίων δασική έκταση.
Ο ίδιος αναφέρθηκε στη μάχη που έδωσαν όσοι ήταν εκεί, μοιράστηκε τα συναισθήματά του, ενώ μίλησε για την απόγνωση και την απελπισία του κόσμου που προσπαθούσε να σώσει ό,τι μπορούσε.
Τέλος, παρουσίασε τις πατέντες του εργοστασίου του, μεταξύ των οποίων οι κινητές μονάδες κομποστοποίησης και ανακύκλωσης των απορριμμάτων και το ρομποτικό σύστημα κινητού διαχωρισμού των ανακυκλώσιμων υλικών.
Αναχαιτίζοντας την πυρά
«Τον Ιούλιο πήγαμε στις φωτιές της Ρόδου και τώρα στον Έβρο, όπου μείναμε 9 μέρες. Φύγαμε από την Αττική με προορισμό την Αλεξανδρούπολη τα ξημερώματα της Δευτέρας 28 Αυγούστου και γυρίσαμε την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου. Με μεγάλη λύπη και απογοήτευση είδα τη μεγάλη καταστροφή στον Έβρο. Εντύπωση μου έκανε το γεγονός ότι για ένα τόσο σημαντικό και προστατευόμενο φυσικό τοπίο, όπως είναι το Δάσος της Δαδιάς -το οποίο είχε καεί και πέρυσι σε μικρότερη έκταση-, δεν είχαν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας του», είπε ο κ. Ρέντζος και πρόσθεσε: «Ο κόσμος αγωνιούσε και από τα γύρω χωριά άνθρωποι προσπαθούσαν να βοηθήσουν όσο και όπως μπορούσαν. Έφερναν τα τρακτέρ τους, έφτιαχναν αυτοσχέδια πυροσβεστικά οχήματα και επιχειρούσαν για να δώσουν κι αυτοί ένα χεράκι μπας και σωθεί κάτι, αλλά δεν μπορούσαν να προχωρήσουν πιο βαθιά, καθώς οι πύρινες γλώσσες είχαν γιγαντωθεί και κινδύνευε η ζωή τους. Εμείς να φανταστείτε μπήκαμε μέσα στο δάσος που καιγόταν σε πολύ μεγάλο μήκος. Για να προσεγγίσουμε τη φωτιά, το Jumbo Track Multi έριχνε στο πέρασμά του δέντρα με το dozer (λεπίδα μήκους 3,5 μ.), φτιάχνοντας ζώνες πυρασφάλειας, κι έπειτα έριχνε νερό από τους 15 τόνους που είχε αποθηκευμένους στις δεξαμενές του. Φυσικά, είχαμε τη συνεχή υποστήριξη από τις υδροφόρες από όπου ρουφούσαμε νερό για να το ‘‘εκτοξεύουμε’’ στις πύρινες γλώσσες. Εννοείται ότι δράσαμε υπό την καθοδήγηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, που μας έλεγε πού έπρεπε να κινηθούμε».
Ο κ. Ρέντζος τόνισε πως το μεγάλο όχημα δρούσε και τις νυχτερινές ώρες, όταν σταματούσαν τα εναέρια μέσα. Αναφορικά με την υποδοχή των ντόπιων, είπε πως ήταν πολύ θερμή: «Μόλις φτάσαμε, ο κόσμος μας υποδέχτηκε με ενθουσιασμό και ελπίδα. Πιστεύω φέραμε αποτέλεσμα, αλλά θέλω να επισημάνω ότι για να φτάσει το Jumbo στον Έβρο προηγήθηκε επικοινωνία μου με τον ανώτατο στρατιωτικό παράγοντα, τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, Κωνσταντίνο Φλώρο, ο οποίος διέθεσε άμεσα αρματοφορέα του Ελληνικού Στρατού, στον οποίο φορτώσαμε στις 12 τα μεσάνυχτα το Jumbo από την Πάρνηθα, όπου βρισκόταν, και με συνοδευτικό όχημα κατευθυνθήκαμε προς τον Έβρο».
Πράγματι, ο «κόκκινος γίγαντας» μεταφέρθηκε στην ακριτική περιοχή με αρματοφορέα του 784 Τάγματος Μεταφορών για να συνδράμει στην κατάσβεση των πυρκαγιών, ύστερα από πρόσκληση του αντιπεριφερειάρχη Έβρου, Δημητρίου Πέτροβιτς. Ο τελευταίος είχε γράψει σε σχετική ανάρτησή του στο Facebook για το θηριώδες πυροσβεστικό όχημα: «Ύστερα από πρόσκλησή μου ως προέδρου του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας Έβρου και με εντολή του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου, αρματοφορέας του Στρατού μετέφερε το ειδικό πυροσβεστικό όχημα Jumbo Track Multi για να συνδράμει τους πυροσβέστες στην κατάσβεση της πυρκαγιάς στο Δάσος Δαδιάς. Ευχαριστούμε τον Στρατό και τον εθελοντή ιδιοκτήτη του πυροσβεστικού άρματος κ. Θεόδωρο Ρέντζο για την ανταπόκριση».
Εκεί που άλλοι δεν μπορούν…
Το θεόρατο όχημα συμμετείχε εθελοντικά και το 2007 στις φωτιές του Αιγίου, του Καλεντζίου Αχαΐας και του Σουληναρίου Κορινθίας, αλλά και στη μεγάλη φωτιά στην Αρχαία Ολυμπία, όπου έσβησε την πυρκαγιά πριν αυτή κάνει παρανάλωμα το Αρχαιολογικό Μουσείο: «Πήραμε μέρος και στη μεγάλη φωτιά του 2010 στο δάσος της Καλογριάς (μετά την Πάτρα). Εκεί σβήσαμε τη φωτιά με θαλασσινό νερό, καθώς το δάσος είναι παραθαλάσσιο. Από τη μία τα πυροσβεστικά οχήματα δεν μπορούσαν να κινηθούν στην άμμο και από την άλλη τα αεροσκάφη αδυνατούσαν να επιχειρήσουν βραδινές ώρες. Το Jumbo μπορεί και τα δύο. Έτσι, προσεγγίζαμε την αμμώδη παραλία καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου και παίρναμε νερό από τη θάλασσα και κατόπιν το ρίχναμε στα καιόμενα δέντρα. Το 2021 βοηθήσαμε στις φωτιές της Αττικής (Βαρυμπόμπη, Κρυονέρι, Σταμάτα, Βίλια) και της Βόρειας Εύβοιας», τόνισε ο κ. Ρέντζος.
ΡΟΜΠΟΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Εκτός από το σωτήριο όχημα, η εταιρεία RAM Europe τους τελευταίους μήνες έχει αναπτύξει ένα ρομποτικό σύστημα κινητού διαχωρισμού των ανακυκλώσιμων υλικών, στο εργοστάσιο στον Ορχομενό: «Η ρομποτική διαλογή ανακυκλώσιμων υλικών είναι ένα project που υλοποιείται από την εταιρεία μας και έχει σκοπό την απρόσκοπτη και καλύτερη διαλογή υλικών που γίνεται στα Κέντρα Διαλογής (ΚΔΑΥ) με το πατενταρισμένο σύστημα ECOBALLA, στα οποία έχει πολυετή εμπειρία η εταιρεία μας», σημείωσε ο κ. Ρέντζος, ενώ μιλώντας για τα πλεονεκτήματα του ρομποτικού συστήματος είπε ότι «από την ανθρώπινη χειροδιαλογή πάμε στη ρομποτική. Ανοίγουν νέες θέσεις εργασίας, υπάρχει κινητό ρομποτικό σύστημα με έξι βραχίονες, γίνεται απρόσκοπτη η λειτουργία κέντρου διαλογής, γρηγορότερη και ευκολότερη διαφοροποίηση υλικών, άμεσο quality control, συλλογή περισσότερων υλικών ανά βάρδια, χαμηλό κόστος συντήρησης και απομακρυσμένη λειτουργία».
Τι είναι το Jumbo Track Multi
Το Jumbo Track Multi είναι ένα ειδικό όχημα που μπορεί να δουλέψει σε δύσκολες συνθήκες -ακόμα και τη νύχτα- και συμβάλλει στην καταπολέμηση της πυρκαγιάς. Σύμφωνα με τον κ. Ρέντζο, το σημαντικό πλεονέκτημά του είναι πως επειδή πρόκειται για πρώην άρμα μάχης Leopard, έχει τη δυνατότητα να κινηθεί σε δύσβατα εδάφη όπου δεν μπορούν να κινηθούν συμβατικά οχήματα: «Επίσης, μπορεί να μεταφέρει 15 τόνους νερό στις δεξαμενές του και μπορεί να τους εκτοξεύσει με ένα κανόνι σε μήκος 80 μέτρων. Για να το πετύχει αυτό έχει ένα dozer που μπορεί να ανοίγει ζώνες πυρασφάλειας, να ρίχνει δέντρα και να επιχειρεί από κοντά. Διαθέτει, επίσης, έναν θάλαμο διάσωσης χωρητικότητας περίπου δέκα ατόμων, που μπορεί να τα σώσει ακόμα και μέσα στη φωτιά. Το ειδικό όχημα Jumbo Track Multi το έχουμε διασκευάσει στο εργοστάσιό μας στον Ορχομενό Βοιωτίας και το πατεντάραμε στο Μόναχο», σημείωσε ο κ. Ρέντζος. Ο ίδιος εξέφρασε την ευχή όλα τα παλιά άρματα που έχουμε διαθέσιμα στην Ελλάδα, αντί να καταστρέφονται, να αξιοποιούνται: «Είναι ανάγκη να γίνει αυτό. Αυτά τα οχήματα έχουν τη δυνατότητα μεταποίησης και από εργαλεία πολέμου μπορούν κάλλιστα να γίνουν εργαλεία ειρήνης στη μάχη για τη φωτιά. Ωστόσο, αυτό είναι θέμα πολιτικής απόφασης».
Κινητές μονάδες κομποστοποίησης
Ακόμα μία δραστηριότητα είναι οι κινητές μονάδες κομποστοποίησης και ανακύκλωσης των απορριμμάτων. Ο κ. Ρέντζος τόνισε: «Αντί να θάβονται τα απορρίμματα, εμείς μπορούμε με κινητές μονάδες να κάνουμε διαχείριση των απορριμμάτων.Τι σημαίνει αυτό; Το οργανικό κλάσμα, δηλαδή τα υπολείμματα της κουζίνας, του φαγητού, των φρούτων, των λαχανικών συν τα πράσινα απορρίμματα, δηλαδή τα κλαδιά, αποτελούν την πρώτη ύλη για να μπορέσουμε να κάνουμε κομποστοποίηση.
Πώς την κάνουμε; Συγκεντρώνοντας αυτό το μείγμα των οργανικών και των πράσινων το βάζουμε σε κινητό μηχάνημα, που λέγεται κομποστοποιητής.
Αυτό δημιουργεί ένα λουκάνικο μήκους 80 μέτρων και μέσα σε αυτό τοποθετούμε σωλήνες με τρύπες. Αφού δημιουργήσει τη μία σωλήνα που χωράει 200 τόνους, δίπλα δημιουργούμε μία δεύτερη κ.ο.κ. Το μηχάνημα απομακρύνεται και ξεκινά ένα σύστημα αερισμού και γίνεται η αερόβια επεξεργασία του οργανικού κλάσματος και των πρασίνων.
Αυτή η επεξεργασία διαρκεί περίπου 8 βδομάδες και μετά το αποτέλεσμα είναι να έχουμε ένα φυσικό compost (λίπασμα). Αυτό είναι εδαφοβελτιωτικό, χρησιμοποιείται ως φυσικό 100% λίπασμα, για καλλιέργειες, για φυτά κ.λπ.».
Ο κ. Ρέντζος σημείωσε πως «η άλλη δραστηριότητα είναι τα ανακυκλώσιμα υλικά που τα επεξεργαζόμαστε με κινητά κέντρα και τα διαχωρίζουμε: το πλαστικό, όπως αυτό που φτιάχνονται τα μπουκάλια νερού, το σκληρό πλαστικό HDT, όπως αυτό που συσκευάζονται π.χ. τα σαμπουάν, το χαρτί, το σκληρό χαρτόνι (αυτό που γίνονται οι κούτες για συσκευασίες), το αλουμίνιο των αναψυκτικών, τα μέταλλα και το πλαστικό LDPE, δηλαδή το πλαστικό της σακούλας. Αυτά, αφού τα διαχωρίσουμε, τα ανακυκλώνουμε και τα δεματοποιούμε και τα στέλνουμε στη δευτερογενή αγορά για να γίνουν εκ νέου υλικά. Υπάρχουν κινητές μονάδες σε δήμους της Αττικής, στην Καλαμάτα, στο Γύθειο, στην Ανατολική Μάνη, στη Λέρο, στην Τήνο και φτιάχνονται κι άλλες».
*Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή