Οδηγίες για την προστασία από τη γρίπη που σαρώνει
Διαβάστε τις συμβουλές βήμα - βήμα
Δυστυχώς ο ιός της γρίπης βρίσκεται πάλι σε έξαρση αυτήν την εποχή και έτσι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί.
Οδηγίες για την προσωπική υγιεινή και τον περιορισμό της μετάδοσης
• Σκέπασε το στόμα σου και τη μύτη κατά το βήχα ή το φτάρνισμα με χαρτομάντηλο, πέταξε το στη συνέχεια στο καλάθι και πλύνε τα χέρια σου.
• Αν δεν έχεις χαρτομάντηλο μην χρησιμοποιείς την παλάμη σου, αλλά την έσω επιφάνεια του αγκώνα. Αν δεν το καταφέρεις, να πλύνεις τα χέρια σου.
• Πλύνε τα χέρια σου με σαπούνι το λιγότερο για 15’’ – 20’’ ή με ειδικό αλκοολούχο διάλυμα (Hibitane, Sterillium, Chiro Des, Microbeend) ή μαντηλάκια εμποτισμένα με αλκοόλη. Τρίψε τα χέρια σου έως ότου στεγνώσουν. Μην ξεπλένεις με νερό στη συνέχεια.
• Πλένε τα χέρια σου συχνά όταν ο ίδιος ή κάποιος με τον οποίο είσαι σε επαφή, είναι άρρωστος.
• Πλύνε τα χέρια σου πριν πιάσεις σκεύη φαγητού.
• Όταν είσαι εκτός σπιτιού σε περίοδο σοβαρών επιδημιών, έχε μαζί σου αντισηπτικά μαντηλάκια.
• Όταν τα χέρια σου δεν έχουν πλυθεί μην τα βάζεις στο στόμα, τη μύτη ή τα μάτια.
• Να έχεις καλή φυσική κατάσταση με ελαφρό φαγητό (φρούτα, σαλάτες), άσκηση και επαρκή ύπνο.
• Σε περίοδο σοβαρών επιδημιών, εσείς και τα παιδιά σας, να αποφεύγετε τις περιττές κοινωνικές συναναστροφές
• Δίδαξε στο παιδί σου τους παραπάνω τρόπους υγιεινής και προστασίας, για να τους εφαρμόζει στο σχολείο και οπουδήποτε εκτός σπιτιού.
Μέτρα για την προστασία μαθητών, δασκάλων και λοιπού προσωπικού σταθμών, νηπιαγωγείων, σχολείων.
(Τα μέτρα αυτά απευθύνονται στην καθημερινότητα κάθε σχολείου και όχι μόνο σε περίοδο επιδημίας γρίπης.)
• Εκπαίδευση μαθητών, δασκάλων και λοιπού προσωπικού σε όλες τις συνθήκες υγιεινής και προστασίας που αναφέρθηκαν παραπάνω. Το σχολείο αποτελεί συνέχεια του σπιτιού, περικλείει όμως περισσότερους κινδύνους ένεκα της παρουσίας μεγαλύτερου πληθυσμού ανθρώπων στον ίδιο χώρο. Παράλληλα δεν μπορεί κανείς να γνωρίζει ποιος είναι άρρωστος και ποιος όχι και κυρίως ποιος βρίσκεται σε περίοδο που μεταδίδει χωρίς ακόμη να έχει εκδηλώσει νόσο.
• Έχετε πολλούς και καθαρούς λουτήρες για το συνεχές πλύσιμο των χεριών με σαπούνι ή με δοχεία αλκοολούχου διαλύματος που είναι στηριγμένα στον τοίχο.
• Μην αφήνετε τους μαθητές να μοιράζονται τα προσωπικά τους είδη, πολύ περισσότερο να δοκιμάζουν από το φαγητό των άλλων, να πίνουν νερό από κοινό ποτήρι κ.λ.π.
• Καθαρίζετε συχνά με αλκοολούχα διαλύματα ή χλωρίνη, πόμολα, θρανία, γραφεία, καθίσματα, χερούλια του σχολικού λεωφορείου και γενικά επιφάνειες που ακουμπούν πολλά άτομα.
• Σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία τα παιχνίδια να είναι πλαστικά ή ξύλινα με λείες επιφάνειες και ανεξίτηλα χρώματα για το εύκολο καθάρισμα και αποστείρωση.
• Μην χρησιμοποιείτε πάνινα ή τριχωτά παιχνίδια που δεν αποστειρώνονται εύκολα και μην επιτρέπετε στα παιδιά να ανταλλάσσουν παιχνίδια, πιπίλες, μπιμπερόν κ.ά.
• Αν δεν μπορείτε να στείλετε άμεσα στο σπίτι του ένα άρρωστο παιδί, απομονώστε το έως ότου απομακρυνθεί.
• Μην επιτρέπετε σε εκπαιδευτικούς και στο λοιπό προσωπικό να έρχονται άρρωστοι στη δουλειά και μην παραλαμβάνετε παιδιά που είναι γνωστό ότι είναι άρρωστα.
• Να είσαστε σε συνεχή επικοινωνία με τους γονείς των μαθητών.
• Αν είναι εφικτό αραιώστε τον πληθυσμό των μαθητών σε κάθε τάξη, σε περιόδους επιδημίας και απομακρύνετε τα παιδιά μεταξύ τους κατά την ώρα του μαθήματος.
Γενικά μέτρα προστασίας
(περίοδοι έξαρσης επιδημιών)
• Μην κάνετε άσκοπες μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
• Αποφεύγετε τις κοινωνικές εκδηλώσεις, όπου συγκεντρώνονται πολλά άτομα, στο μέτρο του δυνατού, καθώς και την παρακολούθηση παραστάσεων σε κλειστό χώρο.
• Σε κοινόχρηστους χώρους όπου δεν έχετε τη δυνατότητα να πλύνετε τα χέρια σας, αποφεύγετε να πιάνετε τα πόμολα, αλυσίδες ή κορδόνια που διευκολύνουν την τήρηση σειράς αναμονής σε υπηρεσίες και τράπεζες, λαβές λεωφορείων και ότι άλλο είναι δυνατό να αποφύγετε. Τα χάρτινα και περισσότερο τα μεταλλικά νομίσματα, μπορεί να είναι μολυσμένα, ιδιαίτερα τη στιγμή που τα παίρνετε.
Σημείωση: Πιθανόν όλες αυτές οι οδηγίες που είναι δοσμένες από διεθνείς επιστημονικούς οργανισμούς, να μοιάζουν σχολική ύλη που πρέπει να αποστηθίσετε. Δεν είναι έτσι. Όλα στηρίζονται στην απλή λογική, αρκεί να θυμόμαστε ότι οι αναπνευστικοί ιοί μεταδίδονται με τα σταγονίδια και τα χέρια.